3 grudnia 2024

B Corp dla Opella w Europie Środkowo-Wschodniej

Opella (Sanofi), uzyskała certyfikat B Corp dla swojej działalności w Europie Środkowo-Wschodniej (obejmującej Polskę, Węgry, Rumunię, Czechy, Słowację, Ukrainę). Certyfikacja potwierdza, że działalność firmy w tym regionie wywiera pozytywny wpływ społeczny i środowiskowy.

Certyfikat B Corp dla Opella w Europie Środkowo-Wschodniej, która posiada w swoim portfolio takie marki jak: Essentiale, No-Spa czy Mucosolvan, jest kolejnym po certyfikatach przyznanych firmie we Włoszech, Niemczech, hiszpańskiej Ameryce Łacińskiej, a także w Europie Zachodniej (z wyłączeniem Francji) w lipcu 2024 roku. 

Ameryka Północna, obejmująca Stany Zjednoczone i Kanadę, była pierwszym regionem w Opella, który we wrześniu 2023 roku uzyskał ten certyfikat.

Wyróżnione przez B Lab aspekty:

  • Zasilanie zakładów produkcyjnych w Polsce (w Rzeszowie) i na Węgrzech 
    (w Veresegyház) w 100 proc. energią odnawialną od 2020 roku, w ramach zobowiązania RE100.
  • Redukcję emisji gazów cieplarnianych o co najmniej 73 proc., w okresie 2019-2023 
    w obu zakładach produkcyjnych Opella w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, wspierając nasz globalny cel redukcji emisji w zakresie 1 i 2 o 65 proc. do 2025 roku.
  • Współpracę z dostawcami w celu zmniejszenia wpływu na środowisko poprzez wprowadzenie w punktach sprzedaży 99 proc. materiałów przyjaznych środowisku 
    i ograniczenie ilości ich druku o ponad 30 proc. od 2021 roku*. Ponadto pracujemy nad zmniejszeniem naszego śladu dystrybucyjnego poprzez optymalizację załadunku
    i priorytetowe traktowanie metod wysyłki o mniejszym wpływie na środowisko.
  • Oferowanie płatnego urlopu przeznaczonego na udział w programie wolontariatu pracowniczego na rzecz lokalnych społeczności. Od 2023 roku koncentrujemy się na działaniach wspierających zdrowie psychiczne rodziców w Europie Środkowo-Wschodniej.
  • 56 proc. menedżerów i 53 proc. menedżerów wyższego szczebla stanowią kobiety. To wspiera nasz globalny cel osiągnięcia do 2025 roku parytetu płci na najwyższych stanowiskach w firmie.
  • Zaangażowanie w tworzenie równych szans poprzez wprowadzenie urlopu rodzicielskiego neutralnego pod względem płci, dla pracowników witających nowe dziecko w swojej rodzinie. Oferujemy do 14 tygodni płatnego urlopu, uzupełniając istniejące ustawowe urlopy rodzicielskie w krajach, w których są one krótsze lub bezpłatne.
  • Wprowadzenie programu benefitów „AllWell”, wspierającego pracowników 
    w czterech obszarach: zdrowie fizyczne, psychiczne, finanse i kultura pracy. Program obejmuje m.in. Employee Assistance Program, czyli całodobowe wsparcie pracownicze, elastyczną organizację pracy oraz przyjazne środowisko pracy.
  • Tworzenie różnorodnych możliwości rozwoju pracowników, w tym regularne szkolenia i edukacja, uczestnictwo w krótkoterminowych projektach oraz uzyskiwanie uznawanych certyfikatów. Ponad 90 proc. pracowników co roku bierze udział w szkoleniach zawodowych i ogólnorozwojowych.