Grupa Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, otrzymała najwyższe oceny efektywności za podejmowanie działań korzystnych dla środowiska naturalnego według niezależnej organizacji CDP.
CDP jest autorem globalnego systemu raportowania dla firm w celu skutecznego zarządzania ich wpływem na środowisko. Sieć Biedronka wyznacza trendy odpowiedzialnego podejścia do ekologii poprzez realizację konkretnych działań na polskim rynku.
Grupa JM z ratingiem „A” od CDP
CDP przyznała Grupie Jeronimo Martins ocenę „A”, czyli najwyższy wynik, w programach „zmiana klimatu” i „ochrona wód”. Grupa JM jest jedynym sprzedawcą żywności na świecie z wynikiem „A-”.(poziom Leadership) w programie „Lasy” dla towarów takich jak: olej palmowy, soja i wołowina, których produkcja wiąże się z ryzykiem wylesiania. Ocena objęła ponad 13 tysięcy firm na całym świecie, które reprezentują 64% globalnej kapitalizacji rynkowej.
W porównaniu z ubiegłym rokiem, Grupa. JM otrzymała wyższą ocenę w programach „zmiany klimatu” i „ochrona wód” i została umieszczona na liście CDP „A” w obu tych kategoriach.
Ocena świadczy o konsekwencji i skuteczności naszej strategii włączania kwestii zrównoważonego rozwoju w sposób, w jaki prowadzimy nasz.biznes oraz o naszej sumiennej i przejrzystej komunikacji, w szczególności z tymi, którzy monitorują naszą działalność. Prawdziwe zaangażowanie w zrównoważony rozwój oznacza zrozumienie potrzeb i zalet długofalowej pracy, co Grupa Jeronimo Martins, w. 2022 r. obchodząca 230-lecie istnienia, doskonale rozumie.
Zmniejszenie wpływu priorytetem działalności
Zmniejszenie wpływu na zmiany klimatyczne to jeden z priorytetów działalności Biedronki. W tym celu sieć konsekwentnie realizuje wiele inicjatyw, które realnie oddziałują na pozytywne zmiany w ekosystemie oraz zmniejszenie śladu węglowego. W ramach ograniczania wycinki lasów od 2014 roku. Biedronka monitoruje bezpośrednią i pośrednią obecność soi, wołowiny, oleju palmowego, papieru i drewna.w produktach marki własnej oraz w produktach świeżych. Sieć aktywnie działa w ramach Forest Positive Coalition for Action zainicjowanego przez Consumer Goods Forum.
Dobrowolny pomiar wpływu
CDP jest organizacją non-profit, która zachęca przedsiębiorstwa do pomiaru i zarządzania możliwościami i zagrożeniami związanymi ze środowiskiem i zmianami klimatu. Każdego roku CDP zbiera informacje poprzez kwestionariusze „zmiana klimatu”, „lasy” i „ochrona wód”. W 2021 r. ponad 590 inwestorów posiadających aktywa o wartości około. 100 bln euro zwróciło się do przedsiębiorstw o ujawnienie informacji na. temat ich wpływu na środowisko, ryzyka i możliwości za pośrednictwem CDP. Odpowiedzi udzieliła rekordowa liczba 13 tys. firm.