Biedronka opublikowała po raz trzeci raport zrównoważonego rozwoju. Zawiera on podsumowanie za 2021 rok. Dokument pt. „Dla dobra wspólnego” opisuje priorytety zaangażowania społecznego i środowiskowego, które są filarami strategii zrównoważonego rozwoju największej w Polsce sieci handlowej.
Raport „Dla dobra wspólnego” dotyczy działań podejmowanych przez Biedronkę w 5 kluczowych obszarach. Zakładają one realizację celów zrównoważonego rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych. Wśród najważniejszych znalazły się m.in:
- Wprowadzenie systemu Nutri-Score na pierwszych 60 opakowaniach marki własnej. Reformulacja kolejnych 40 produktów marki własnej oraz wprowadzenie nowych 45 wegańskich i wegetariańskich produktów w marce goVEGE.
- Zaangażowanie w ochronę zagrożonych gatunków razem z klientami. Efektem tego była m.in. dotacja w wysokości 2,5 mln złotych na rzecz PTOP Salamandra.
- Całkowite wycofanie ze sprzedaży świeżych jaj z hodowli klatkowej na 4 lata przed zadeklarowanym terminem.
- Wprowadzenie piktogramów ułatwiających segregację odpadów na 5350 produktach marki własnej.
- Ograniczenie śladu węglowego o 45 proc. w porównaniu do 2017 roku.[1]
- Przekazanie 163,7 mln zł. na kampanie i projekty społeczne, 50 mln zł. na działalność Fundacji Biedronki.
- Wsparcie 3 najważniejszych inicjatyw charytatywnych w Polsce – Caritas, Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz Szlachetnej Paczki.
– Rozumiemy naszą odpowiedzialność. Dlatego angażujemy się dla dobra wspólnego na wielu polach, które często nie wynikają z naszych biznesowych aktywności. Nasz model współpracy z organizacjami społecznymi bardzo często zakłada angażowanie klientów do działania. Wierzymy, że razem przyczyniamy się do edukacji i budowania społeczeństwa obywatelskiego – mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR w sieci Biedronka.
Raport „Dla dobra wspólnego” dostępny jest TUTAJ.
[1] Zakres 1 i 2 wg. metodologii GHG Protocol.