Grupa BMW o ponad 9 proc. obniżyła emisję CO2 w całej flocie pojazdów w UE w 2022 roku. W 2021 r. emisja wyniosła 115,9 gramów na kilometr, w 2022 r. było to 105 gramów na kilometr (WLTP).
BMW kontynuuje systematyczną redukcję emisji CO2. Według wstępnych obliczeń firma obniżyła emisje we flocie UE o ponad 9 proc. w latach 2021-2022 – podała grupa w komunikacie. Jest to o 22 gramy mniej niż docelowy limit flotowy ustalony przez Unię Europejską EU27+2 (UE, Norwegia, Islandia) w wysokości 127 gramów na kilometr.
Więcej elektryków BMW
Oprócz dalszego wzrostu wydajności pojazdów, zmniejszenie emisji można w dużej mierze przypisać udanej realizacji strategii elektryfikacji firmy. W 2022 roku BMW sprzedała na całym świecie łącznie ponad 215 000 w pełni elektrycznych pojazdów. Jest to wzrost o prawie 108 procent, w porównaniu z poprzednim rokiem. Pojazdy w pełni elektryczne stanowiły w ubiegłym roku prawie dziewięć procent całkowitej sprzedaży. Celem firmy jest zwiększenie tego wskaźnika do 15 procent w 2023 roku. BMW dąży również do tego, aby nie później niż w 2030 roku ponad 50 procent wolumenu sprzedaży pochodziło z pojazdów w pełni elektrycznych.
Fabryka BMW stała się pierwszym niemieckim producentem samochodów, który przyłączył się do kampanii zainicjowanej przez Science-Based Targets Initiative (SBTi). Stawia sobie za cel całkowitą neutralność klimatyczną w całym łańcuchu dostaw.
Jako kolejny krok, BMW planuje do 2030 roku zmniejszyć emisję CO2 o co najmniej 40 proc. wobec roku 2019. Zmiana dotyczyć będzie pojazdów w całym cyklu ich życia – w łańcuchu dostaw, fazie produkcji i użytkowania.