CDP jest międzynarodową organizacją charytatywną non-profit, która powstała w 2000 r. Prowadzi globalny system ujawniania informacji dla inwestorów, firm, miast, stanów i regionów w celu zarządzania ich wpływem na środowisko. Nazwa CDP to akronim od Carbon Disclosure Project, jednak od 2013 roku nazwa funkcjonuje głównie jako CDP.
Ratingi przygotowane przez CDP oceniają jakość ujawnianych danych w poniższych kategoriach:
- wpływu na klimat oraz wysiłków prowadzonych w celu złagodzenia i zmniejszenia negatywnych skutków prowadzonych działań,
- wykorzystania zasobów leśnych,
- ochrony i bezpieczeństwa zasobów wodnych,
- zanieczyszczenia plastikiem.
Światowa gospodarka traktuje CDP jako „złoty standard” sprawozdawczości środowiskowej, oferujący najbogatszy i najbardziej kompleksowy zbiór danych na temat działań przedsiębiorstw i miast. Globalne kryzysy środowiskowe rozwijają się na naszych oczach: różnorodność biologiczna i ekosystemy nadal maleją w alarmującym tempie, a rok 2023 był oficjalnie najgorętszym rokiem w historii. Zapotrzebowanie na wysokiej jakości dane środowiskowe – fundament zerowej netto, pozytywnej dla przyrody przyszłości – nigdy nie było ważniejsze – czytamy na stronach CDP.
Tylko w 2023 roku rating CDP otrzymało ponad 23 tysiące podmiotów.
Więcej definicji i wyjaśnień skrótów.