Santander Bank Polska już po raz trzeci znalazł się na liście Diversity IN Check. Jest to zestawienie polskich pracodawców najbardziej zaawansowanych w zakresie zarządzania różnorodnością i inkluzywnością.
Diversity IN Check to narzędzie przeznaczone do badania dojrzałości organizacji, w takich aspektach jak zarządzanie różnorodnością i tworzenie inkluzywnego środowiska pracy. Warunkiem zakwalifikowania się do zestawienia jest uzyskanie określonej liczby punktów w badaniu przeprowadzonym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Kwestionariusz zawiera pytania dotyczące:
- podstaw zarządzania,
- programów i działania organizacji,
- budowania zaangażowania,
- wskaźników rezultatów.
W tym roku na listę Diversity IN Check zakwalifikowało się 36 firm. Santander Bank Polska znalazł się wśród 11 organizacji, które uzyskały wynik powyżej 80 proc. punktów.
– Kładziemy duży nacisk na tworzenie inkluzywnej i przyjaznej przestrzeni, gdzie każdy może rozwijać swoje talenty i podnosić kompetencje. Poszanowanie indywidualności, propagowanie równego traktowania i przeciwdziałanie dyskryminacji są integralną częścią strategii. Nasze działania nie ograniczają się do projektów wewnętrznych. Czujemy społeczną odpowiedzialność, aby poprzez realizowane programy i inicjatywy wspierać różnorodne grupy społeczne. Także zachęcać innych do podobnych inicjatyw – mówi Dorota Strojkowska, członkini zarządu Santandera.
Kultura różnorodności i inkluzywności wspierana jest w banku przez wiele inicjatyw. Są to m. in. Ambasadorzy Różnorodności dla kadry najwyższego szczebla, Sieci Pracownicze, akcje edukacyjne, szkolenia, webinaria (np. Miesiąc Różnorodności) i podcast Santander Women.
Karta Różnorodności
Santander Bank Polska jest sygnatariuszem Karty Różnorodności – międzynarodowej inicjatywy wspieranej przez Komisję Europejską. Bank realizuje cele związane z różnorodnością i inkluzywnością. M.in. redukuje różnice w poziomie wynagrodzeń między kobietami i mężczyznami oraz zwiększa udział kobiet w kadrze zarządzającej. Prowadzi także program „Różnosprawni” i realizuje działania edukacyjne. Ich cel to przygotowanie organizacji do zatrudniania osób z niepełnosprawnościami i zwiększanie świadomości w zakresie potrzeb tej grupy pracowników. Dodatkowo Santander Bank Polska wdraża kolejne udogodnienia w oddziałach dla osób z niepełnosprawnościami w programie „Obsługa bez barier”. Dostosowuje też do ich potrzeb swoją komunikację reklamową. Działalność banku wzmacniana jest przez strategiczne partnerstwa z organizacjami eksperckimi takimi jak Share the Care, UN Global Compact, Vital Voices, Forum Odpowiedzialnego Biznesu.