CDP (Carbon Disclosure Project) przyznał Grupie InPost ocenę -A, podczas gdy globalna średnia ocena dla biznesu logistycznego wynosi C. Rating dotyczy przejrzystości środowiskowej oraz inicjatyw podejmowanych na rzecz ochrony klimatu.
— Otrzymanie oceny -A w ratingu CDP to potwierdzenie skuteczności naszych działań na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatycznym. Instytucje oceniają działalność firm na podstawie wielu wskaźników – co dowodzi, że realizujemy skuteczny plan redukcji emisji CO2, aby korzystanie z usług InPost było jak najbardziej przyjazne dla środowiska. Nasza praca pokazuje, że InPost jest liderem w kwestiach ekologicznych, a nasz zmodernizowany model biznesowy jest modelem przyszłości —powiedziała Izabela Karolczyk-Szafrańska z InPost.
Grupa InPost największą liczbę punktów otrzymała w obszarach, takich jak: Targets, Business Strategy, Financial Planning & Scenario Analysis, Emission reduction initiatives and low carbon products, Risk Management, Scope 1&2, wymieniono także.
Strategię Dekarbonizacji Grupy przyjęto w 2023 roku. Zawarte w niej cele pozytywnie zwalidowano przez SBTi. Celem Grupy jest osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku – czyli 10 lat wcześniej niż przewiduje to Porozumienie Paryskie. W ramach działań zmniejszania śladu węglowego, Grupa inwestuje w rozwój elektromobilności w zakresie floty i ładowarek elektrycznych. Wprowadza także odnawialne źródła zasilania Paczkomatów. Od kilku lat rozwija również program InPost Green City, Eko Zwroty, a także akcje edukacyjne czy wolontariat pracowniczy.
Carbon Disclosure Project (CDP) to organizacja non-profit, która odgrywa kluczową rolę w ocenie działań firm pod kątem przejrzystości środowiskowej oraz inicjatyw podejmowanych na rzecz ochrony klimatu. Ocena CDP jest standardem globalnym, używanym przez inwestorów, firmy, decydentów politycznych, naukowców i media do analizy strategii ESG firm.