29 czerwca 2022

O nas

ESGinfo.pl – pierwszy polski portal o raportowaniu niefinansowym

Czynniki środowiskowe, zrównoważony rozwój, dekarbonizacja, neutralność klimatyczna, CO2, taksonomia, zasady raportowania – to nie tylko korporacyjna nomenklatura. Coraz częściej te stwierdzenia pojawiają się w kontekście biznesowym mniejszych firm i przedsiębiorstw, a także samych pracowników.

Czy prowadzisz biznes neutralny klimatycznie? Czy wiesz co musisz zrobić w najbliższym czasie, aby nie stracić swojej rynkowej pozycji i utrzymać klientów? Od kiedy, komu i co musisz raportować? Odpowiedzi na takie i wiele innych pytań znajdziesz na portalu ESGinfo.pl.

Nie ma w Polsce jednego portalu czy innego medium poświęconego wyłącznie tematyce ESG. Dlatego powstało ESGinfo.pl. Chcemy być portalem pierwszego wyboru dla każdego kto rozpoczyna swoją przygodę na drodze do neutralności klimatycznej, jak również dla tych, którzy są już na niej od dawna.

Regulacje, ESG, obszary raportowania

Podzieliliśmy nasz portal na najważniejsze, naszym zdaniem, w tej tematyce, kategorie:

  1. Regulacje, obejmującą: Polskę, Unię Europejską oraz świat
  2. ESG, gdzie pisać będziemy o podejmowanych inicjatywach i działaniach w obszarach: środowiska (E), społecznej odpowiedzialności (S) oraz ładu korporacyjnego (G).
  3. Obszary raportowania, które opisują poszczególne kategorie taksonomii, czyli: adaptacja i łagodzenie zmian klimatu, budynki, ochrona i odbudowa bioróżnorodności, produkcja energii elektrycznej, przejście na GOZ, technologie informatyczne, transport, zapobieganie zanieczyszczeniu i jego kontrola oraz zrównoważone wykorzystanie zasobów wodnych.

Redakcja pierwszego polskiego portalu o raportowaniu niefinansowym – ESGinfo.pl:

Aleksandra Biały

wieloletnia dziennikarka „Rzeczpospolitej”. Pisała m.in. o kwestiach związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, jak również o rynku ubezpieczeniowym i gastronomicznym. Wcześniej publikowała m.in. w tygodniku Wprost, w Polskiej Agencji Prasowej oraz zajmowała się reporterką w Polskim Radiu. Jest entuzjastką prostego języka, szczególnie przy pisaniu o trudnych i zawiłych sprawach. Laureatka nagrody „Citigroup Journalistic Excellence Award”. Absolwentka Politechniki Warszawskiej (kierunek kartografia) i podyplomowych studiów na Wydziale Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. 

Aleksandra Myczkowska-Utrata 

prawniczka, wieloletnia dziennikarka ekonomiczna Rzeczpospolitej. Była rzeczniczką prasową i dyrektorką komunikacji w Banku BGŻ (obecnie BNP Paribas), szefową komunikacji Nextbike Polska. Uczestniczyła w projektach z zakresu komunikacji i PR dla firm z branży finansowej, ubezpieczeniowej, mediowej, konsultingowej, chemicznej i budowlanej. Od 2017 r. prowadzi Słodziaki – Fundacja dla dzieci z cukrzycą. Od lutego 2021 r. wspólnie z Aleksandrem Jakubem Paszyńskim wydaje portal ecoekonomia.pl.

Aleksander Jakub Paszyński 

dziennikarz, konsultant ds. PR oraz content marketingu. Z mediami związany od ponad 20 lat. Studiował dziennikarstwo i nauki polityczne na Uniwersytecie Warszawskim oraz w Wyższej Szkole Dziennikarstwa im. M. Wańkowicza. Doświadczenie w nowych technologiach zdobywał podczas kursów: „Understanding Media by Understanding Google” oraz „Content Strategy for Professionals” (Northwestern University w Chicago). Pracował m.in. dla: Super Express, Bank Współpracy Europejskiej, PTP Kleinworth Benson, Prokom SA, Polnord SA, Gratka.pl, Dom Kredytowy Notus SA, Polska Organizacja Turystyczna, Polski Związek Prywatnych Pracodawców Turystyki – członek Konfederacji Lewiatan. Od lutego 2021 r. wspólnie z Aleksandrą Myczkowską-Utratą wydaje portal ecoekonomia.pl.

Co to jest ESG?

Co to jest ESG? W jakim stopniu dotyczy mojego biznesu i sektora, w którym pracuję? Co i kiedy muszę zrobić? – to tylko część pytań, które stawiają sobie przedsiębiorcy z różnych firm, branży i krajów. I choć coraz więcej osób wie, że skrót ESG pochodzi z języka angielskiego i oznacza: E – environmental – środowisko, S – social – społeczeństwo, G – governance – ład korporacyjny, to jednak wciąż raportowanie niefinansowe pozostaje mocno tajemnicze.

Raportowanie niefinansowe, w skrócie nazywane ESG mobilizuje firmy do zmian i działań w obszarze środowiskowo-społecznym. Uświadamia im, że trzeba troszczyć się nie tylko o wynik finansowy. Także o inne aspekty, gdyż od nich może zależeć przyszłość spółki i rynkowy sukces. Raporty niefinansowe lub zrównoważonego rozwoju pokazują, czy spółka rozumie zachodzące zmiany. Dodatkowo przedstawiają, jak spółka dba o środowisko, pracowników i lokalne społeczności.