P&G opublikowała Citizenship Report 2021. Dokument opisuje, jak firma odnosi się do działań związanych z czynnikami ESG w zakresie środowiska, społeczeństwa i ładu korporacyjnego.
19 mld litrów czystej wody
Jednym z kluczowych projektów realizowanych przez P&Gw ponad 90 krajach jest program ,,Children’s Safe Drinking Water”. Firma dostarczyła ponad 19 miliardów litrów wody zdatnej do picia ludziom, którzy nie mają do niej dostępu na co dzień. Dzięki zestawom do oczyszczania wody w ciągu zaledwie 30 minut pięcioosobowa rodzina może otrzymać zapas wody pitnej na cały dzień. Innym projektem w zakresie ochrony zasobów wodnych jest 50L Home. Razem z partnerami, P&G stworzyło Koalicję 50L Home, aby odpowiedzieć na wyzwania związane ze zmianami klimatu i ochroną wody. Jej celem jest stworzenie zrównoważonych rozwiązań technicznych i praktyk, które mają zmienić sposób wykorzystania wody w gospodarstwach domowych i miejskim systemie wodno-kanalizacyjnym w związku z niedoborem wody w miastach. Celem jest znalezienie takich rozwiązań, dzięki którym w przyszłości, w warunkach domowych 50 litrów wody będzie mogło spełnić te same funkcje, do których dzisiaj potrzeba ich aż 500.
We wrześniu 2021 firma ogłosiła strategię Net Zero. Zakłada w niej osiągnięcie zerowej emisji netto gazów cieplarnianych w obrębie swojej działalności i łańcucha dostaw do 2040 r. Także cele pośrednie, których realizacja do 2030 roku, pozwoli na przyspieszenie działań na rzecz klimatu jeszcze w bieżącej dekadzie.
Główne postulaty w tym zakresie to:
- zmniejszenie emisji w zakresie działalności operacyjnej firmy o 50 proc.,
- zmniejszenie emisji w całym łańcuchu dostaw o 40 proc. do 2030 roku,
- zakup energii elektrycznej w 100 proc. z odnawialnych źródeł,
- zwiększenie efektywności transportu gotowych produktów o 50 proc.
W Polsce: o ekonawykach i czystej Ziemi
Jednym z kluczowych projektów, które firma zrealizowała w Polsce w 2021 r. jest edukacja ekologiczna. Zestawy materiałów edukacyjnych – „Uczniowskie Ekonawyki” oraz „Czysta Ziemia: ekodetektywi na tropie domowych nawyków”. Przeznaczone są dla uczniów szkół podstawowych. Głównym ich celem jest zainspirowanie młodego pokolenia do podjęcia aktywności na rzecz ochrony planety. Uczniowie dowiadują się m.in. jak oszczędzać wodę podczas codziennych czynności. Także jakie są proste sposoby, by wytwarzać mniej odpadów i jak je odpowiednio segregować. Dodatkowo co zrobić, by zużywać mniej energii elektrycznej. Bezpłatne materiały można pobrać ze strony: https://www.naszaziemia.pl/czystaziemia/
W publikowanym corocznie Citizenship Report zostały uwzględnione, zarówno globalne jak i lokalne działania firmy, dotyczące społecznej odpowiedzialności biznesu. Podejmowanie aktywności na rzecz walki z nierównościami społecznymi, wsparcie konsumentów podczas kataklizmów czy odpowiedzialności za środowisko naturalne, to kluczowe obszary dla Procter & Gamble. Tegoroczna edycja pokazała jak ważne jest wsparcie i działania na rzecz społeczności. Całość raportu dostępna jest na stronie https://us.pg.com/citizenship-report-2021/.