T-Mobile Polska po raz piąty opublikowała raport niefinansowy. Tym razem koncentruje się on na postępach w obszarze neutralności klimatycznej, cyrkularności, różnorodności oraz włączeniu cyfrowym.
– W obliczu globalnych wyzwań, takich jak zmiany klimatyczne i postępująca cyfryzacja, konsekwentnie realizujemy naszą strategię. Tworzymy środowisko, w którym nowoczesne technologie wspierają zrównoważony rozwój. Nasze cele w obszarze ESG to nie tylko obowiązek, ale także szansa na budowanie trwałych wartości – mówi Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska.
ESG w praktyce – konkretne działania
Firma konsekwentnie dąży do osiągnięcia neutralności klimatycznej. W zakresie emisji własnych osiągnie ten cel już w 2025, natomiast w całym łańcuchu dostaw do 2040 roku.
W 2023 roku firma zredukowała emisję CO2 do poziomu 0,84 kg na terabajt przesłanych danych. To oznacza znaczący postęp w porównaniu do 1,4 kg w roku 2022. Operator kontynuuje inwestycje w odnawialne źródła energii oraz modernizacje floty samochodowej.
Ważnym elementem strategii ESG T-Mobile jest również działanie na rzecz cyrkularności. W projekcie „Działamy w trosce o naturę” firma zbiera stare telefony i przekazuje je do recyklingu, dając klientom możliwość skorzystania ze zniżki na nowy sprzęt. We współpracy z organizacją Biosystem kolejny rok szkolny angażuje się w edukację i zbiórkę telefonów w szkołach i przedszkolach, a we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia w Akcję Sprzątanie Świata.
– Jesteśmy świadomi, że przyszłość zależy od zrównoważonych decyzji. Nasza strategia ESG opiera się na długoterminowych zobowiązaniach, które nie tylko minimalizują nasz wpływ na środowisko, ale także stymulują innowacje i wzmacniają nasze relacje z klientami oraz partnerami – podkreśla Małgorzata Rybak-Dowżyk, dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i ESG w T-Mobile Polska.
W sercu naszej sieci są ludzie
W raporcie szczególny nacisk położono także na demokratyzację dostępu do usług cyfrowych. T-Mobile, poprzez inicjatywy takie jak „Sieć Pokoleń”, „Pewni w Sieci” czy „#HejtOut”, miało bezpośredni wpływ na życie ponad 830 tysięcy ludzi. Firma zadbała również o dostępność swoich usług dla osób z niepełnosprawnościami i seniorów. M.in. poprzez specjalną infolinię oraz udogodnienia dla osób niedowidzących i niesłyszących.
Operator nie zapomina też o swoich pracownikach, kładąc duży nacisk na różnorodność i inkluzywność w swoich strukturach. Wysiłki te przyczyniły się do rekordowego poziomu satysfakcji pracowników, który w listopadzie 2023 roku wyniósł 84 proc.
Odpowiedzialne zarządzanie
W obszarze Governance, spółka kontynuuje transparentne zarządzanie, oparte na zasadach etyki i odpowiedzialności. Firma dba o swoich partnerów biznesowych, oferując im m.in. szkolenie online na temat ESG, aby pomóc im w dostosowaniu się do wymogów zrównoważonego rozwoju. Stosuje również politykę zerowej tolerancji wobec korupcji, wzmacniając etyczne podejście do biznesu.