8 października 2024

Piąty raport niefinansowy T-Mobile

T-Mobile Polska po raz piąty opublikowała raport niefinansowy. Tym razem koncentruje się on na postępach w obszarze neutralności klimatycznej, cyrkularności, różnorodności oraz włączeniu cyfrowym.

W obliczu globalnych wyzwań, takich jak zmiany klimatyczne i postępująca cyfryzacja, konsekwentnie realizujemy naszą strategię. Tworzymy środowisko, w którym nowoczesne technologie wspierają zrównoważony rozwój. Nasze cele w obszarze ESG to nie tylko obowiązek, ale także szansa na budowanie trwałych wartości – mówi Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska.

ESG w praktyce – konkretne działania

Firma konsekwentnie dąży do osiągnięcia neutralności klimatycznej. W zakresie emisji własnych osiągnie ten cel już w 2025, natomiast w całym łańcuchu dostaw do 2040 roku.

W 2023 roku firma zredukowała emisję CO2 do poziomu 0,84 kg na terabajt przesłanych danych. To oznacza znaczący postęp w porównaniu do 1,4 kg w roku 2022. Operator kontynuuje inwestycje w odnawialne źródła energii oraz modernizacje floty samochodowej.

Ważnym elementem strategii ESG T-Mobile jest również działanie na rzecz cyrkularności. W projekcie „Działamy w trosce o naturę” firma zbiera stare telefony i przekazuje je do recyklingu, dając klientom możliwość skorzystania ze zniżki na nowy sprzęt. We współpracy z organizacją Biosystem kolejny rok szkolny angażuje się w edukację i zbiórkę telefonów w szkołach i przedszkolach, a we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia w Akcję Sprzątanie Świata.

Jesteśmy świadomi, że przyszłość zależy od zrównoważonych decyzji. Nasza strategia ESG opiera się na długoterminowych zobowiązaniach, które nie tylko minimalizują nasz wpływ na środowisko, ale także stymulują innowacje i wzmacniają nasze relacje z klientami oraz partnerami – podkreśla Małgorzata Rybak-Dowżyk, dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i ESG w T-Mobile Polska.

W sercu naszej sieci są ludzie

W raporcie szczególny nacisk położono także na demokratyzację dostępu do usług cyfrowych. T-Mobile, poprzez inicjatywy takie jak „Sieć Pokoleń”, „Pewni w Sieci” czy „#HejtOut”, miało bezpośredni wpływ na życie ponad 830 tysięcy ludzi. Firma zadbała również o dostępność swoich usług dla osób z niepełnosprawnościami i seniorów. M.in. poprzez specjalną infolinię oraz udogodnienia dla osób niedowidzących i niesłyszących.

Operator nie zapomina też o swoich pracownikach, kładąc duży nacisk na różnorodność i inkluzywność w swoich strukturach. Wysiłki te przyczyniły się do rekordowego poziomu satysfakcji pracowników, który w listopadzie 2023 roku wyniósł 84 proc.

Odpowiedzialne zarządzanie

W obszarze Governance, spółka kontynuuje transparentne zarządzanie, oparte na zasadach etyki i odpowiedzialności. Firma dba o swoich partnerów biznesowych, oferując im m.in. szkolenie online na temat ESG, aby pomóc im w dostosowaniu się do wymogów zrównoważonego rozwoju. Stosuje również politykę zerowej tolerancji wobec korupcji, wzmacniając etyczne podejście do biznesu.