Jednym z filarów nowej strategii PKO BP na lata 2023-2025 jest ESG. Bank chce być liderem transformacji ESG w polskim sektorze bankowym.
Nowa strategia to także zdecydowanie mocniejszy nacisk banku na realizację celów ESG – zarówno w aspektach związanych ze zrównoważonym finansowaniem i ograniczaniem emisji własnych, aspektem społecznym oraz ładem wewnątrzorganizacyjnym. PKO BP zamierza wdrożyć unikalne rozwiązania z zakresu finansowania transformacji energetycznej, aby wspierać konkurencyjność polskich firm w obliczu wysokich cen energii, wymagań biznesowych i regulacyjnych. Bank będzie nadal angażować się w działania prospołeczne oraz wspierać różnorodność i równe traktowanie pracowników. Bez względu na ich wiek, płeć i pochodzenie.
Inne filary ogłoszonej właśnie strategii to:
- Klient w centrum – prosty, przyjazny i dostępny Bank
- Bankowość dopasowana do stylu życia: Bank Przyszłości nastawiony na nowoczesną akwizycję klientów
- Najlepsza oferta dla klientów biznesowych dzięki skali Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego
- Technologie i operacje gotowe na wyzwania przyszłości
- Kultura innowacji i zwinności – PKO Bank talentów
- Wykorzystanie silnej pozycji banku do wzrostu nieorganicznego