23 czerwca 2024

Kappahl: raport zrównoważonego rozwoju za 2023 r.

Grupa Kappahl, właściciel marek modowych Kappahl i Newbie, opublikowała raport zrównoważonego rozwoju za 2023 rok. Firma podejmuje kroki w kierunku przejrzystego i odpowiedzialnego działania oraz zmniejszenia bezwzględnej emisji CO2 o 15 proc. w porównaniu do roku 2022. Dodatkowo, przyjęła cel klimatyczny zakładający redukcję bezwzględnej emisji dwutlenku węgla o 50,4 proc. do 2032 roku. Cel zatwierdziła Science Based Targets Initiative (SBTi).

Spółka przedstawiła wyniki realizacji celów w ramach strategii zrównoważonego rozwoju, skupiając się na trzech głównych obszarach: 

  • klimat i środowisko, 
  • zrównoważony rozwój społeczny,
  • przejrzystość i zaangażowanie.

Oprócz 15 proc. redukcji emisji CO2 w porównaniu do roku ubiegłego, spółka tworzy obecnie 86 proc. ubrań z certyfikowanych i/lub identyfikowalnych materiałów, które mają mniejszy wpływ na środowisko niż tradycyjnie produkowane materiały. W przypadku bawełny, cel 100 proc. został osiągnięty już w 2020 roku. 

Śledzenie produkcji na każdym etapie

Marki Kappahl i Newbie rozwijają swoje oferty zgodnie ze strategią obiegu zamkniętego, dążąc do tego, aby połowa ich asortymentu była cyrkularna do 2026 roku.

Grupa osiągnęła również istotny kamień milowy w zakresie przejrzystości, wprowadzając w 2022 roku system śledzenia TrusTrace. Umożliwia on identyfikację każdego etapu produkcji – od surowego bawełnianego włókna aż po gotowy produkt. Obecnie TrusTrace obejmuje całą ofertę dżinsową, a w przyszłym roku spółka planuje pełną przejrzystość w całym swoim asortymencie.

– Przejrzystość jest kluczowym czynnikiem w realizacji naszego celu, jakim jest stworzenie odpowiedzialnego świata mody. Identyfikowalność sprawia, że wszystkie firmy zaangażowane w proces produkcji są odpowiedzialne za prawa pracownicze. To stanowi ważne narzędzie w branży, która stoi przed wieloma wyzwaniami dotyczącymi zrównoważonego rozwoju społecznego. Przejrzystość w łańcuchu wartości pozwala nam, jako firmie, jak i naszym klientom, podejmować zrównoważone decyzje. Zarówno w zakresie praw człowieka, jak i ochrony środowiska – mówi Wirginia Gruszczyńska-Buchta z Kappahl.