Hochland Polska opublikowała Raport Zrównoważonego Rozwoju podsumowujący działania w tym zakresie w 2021 r.
Hochland Polska jest obecna na polskim rynku od początku lat 90-tych. Do portfela marek w Polsce należą sery – Hochland oraz Almette, które produkowane są w dwóch zakładach – w Kaźmierzu i Węgrowie. Od początku działalności firma pamięta o zrównoważonym rozwoju. Do czego niezbędne jest odpowiednie kształtowanie relacji pomiędzy wzrostem gospodarczym, zwiększaniem jakości życia oraz dbałością o środowisko. Ta idea od lat wyznacza sposób, w jaki marka prowadzi biznes. Cele zapisane w Wizji 2025 są wspólne dla całej organizacji, jak i każdego jej pracownika, niezależnie od miejsca zatrudnienia.
– Zrównoważony rozwój to jeden z pięciu filarów naszej strategii. Przyroda i środowisko mają szczególne znaczenie dla branży mleczarskiej. Hochland jest ważnym elementem nie tylko tej branży, ale również środowiska w którym funkcjonuje. Mamy świadomość, że aby osiągnąć cele rozwojowe wszyscy musimy ze sobą ściśle współpracować i wspólnie szukać rozwiązań dlaglobalnych wyzwań. Szerokie aktywności Hochland na polu proekologicznym i wdrażanie innowacyjnych działań, inwestycji z uwzględnieniem zrównoważonego rozwoju stanowią wyznacznik trendów dla całej branży i określają kierunek, w jakim powinien podążać dojrzały, świadomy biznes. Chcemy stać się częścią gospodarki niskoemisyjnej. Stawia sobie również za cel wspieranie zasad dobrostanu zwierząt wśród dostawców mleka oraz zmianę opakowań produktów na takie, które będą mogły zostać poddane recyklingowi – mówi Joanna Kamińska, menadżer ds. Zrównoważonego Rozwoju w Hochland Polska.