Rituals Cosmetics w raporcie zrównoważonego rozwoju podsumowuje 2023 r. Firma sukcesywnie zmniejsza emisję CO₂ redukując tym samym swój ślad węglowy. Zgodnie z przyjętym zobowiązaniem, do 2050 r. osiągnie zerową emisję netto.
Raport podzielono na 4 główne części, w których szczegółowo omawiono 5 podstawowych obszarów: zarządzanie, środowisko, społeczność, pracownicy, klienci. Ich dobór nie jest przypadkowy. Wytypowano je na podstawie wytycznych przygotowanych przez B Corporation, której certyfikat B Corp marka zdobyła w 2022 r.
Informacje dotyczące działań marki w 2023 r.
- Emisja gazów cieplarnianych: zgodnie ze zobowiązaniem z 2022 roku, marka dąży do osiągnięcia zerowej emisji do 2050 r. Z kolei do 2030 r. zmniejszenie emisji w przeliczeniu na wartość dodaną o 50 proc.
- Naturalne składy produktów: formuły wszystkich produktów są stale weryfikowane i ulepszane. W 2023 r. 65 proc. produktów marki zawierało co najmniej 90 proc. składników naturalnego pochodzenia.
- Wkłady uzupełniające do produktów:
- sprzedaż wkładów uzupełniających wzrosła o 19 proc. w porównaniu z 2022 r. – to trend, który marka aktywnie wspiera i promuje. W 2023 r. produkty z możliwością ponownego napełnienia oraz odpowiadające im wkłady stanowiły ponad 24 proc. sprzedaży. W 2023 r., dzięki świadomym wyborom konsumentów, którzy dokonali zakupu wkładów uzupełniających, marka zaoszczędziła 1 033 tony materiałów, 2 270 ton ekwiwalentu CO2 i 26,6 mln litrów wody.
- Opakowania:
- Wszystkie materiały, z których wytwarzane są opakowania nadają się do recyklingu lub są wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu.
- Zwiększono odsetek przetworzonego aluminium w opakowaniach pianek pod prysznic w żelu oraz musów do ciała do 99 proc.
- Opakowania kremów do ciała oraz masek do ciała są wykonywane w min. 95 proc. z plastiku pochodzącego z recyklingu (PCR PET). Zwiększenie udziału tego materiału w opakowaniach dwóch rodzajów produktów pozwoliło w ubiegłym roku zaoszczędzić 1 005 289 kg pierwotnego plastiku.
- Kolejnym krokiem będzie zmiana słoików i butelek PET w opakowania zawierające ponad 70 proc. PCR PET. Tak, aby do końca 2025 r. w produkcji opakowań wykorzystywać już wyłącznie PET pochodzący z recyklingu.
Wpływ społeczny
Misją firmy jest pomaganie ludziom w znalezieniu większej równowagi w życiu. Od 25 lat marka uczy uważności i pomaga konsumentom odkrywać szczęście w najmniejszych rzeczach. Dbając o poprawę dobrostanu ludzi, marka realizuje szerokie działania nie tylko w obszarze konsumenckim, ale też wobec bardziej wrażliwych społeczności, poprzez wsparcie trzech organizacji: Tiny Miracles, War Child oraz Super Chill.
- Tiny Miracles: firma jako współzałożyciel i sponsor Tiny Miracles od 2011 roku wspiera lokalną społeczność Mumbaju. Aktywizacja zawodowa i zapewnienie miejsc pracy pomagają mieszkańcom w walce z ubóstwem. Marka udziela fundacji wsparcia finansowego poprzez zakup produktów wytwarzanych przez podopieczne organizacji. Tylko w 2023 r. Tiny Miracles dostarczyło marce 1 108 600 toreb i 233 012 bransoletek. Fundusze z zakupu tych produktów przeznaczone zostały na wynagrodzenia, opiekę zdrowotną oraz edukację dla prawie 650 kobiet.
- War Child: Od 2012 r. Rituals wspiera organizację War Child – od przekazywania produktów, przez wsparcie finansowe, aż po wsparcie merytoryczne, wymianę wiedzy i doświadczenia. W minionym roku wsparcie ze strony marki wyniosło równowartość 300 000 euro, co umożliwiło pomoc 3 125 dzieciom znajdujących się na obszarach objętych wojną.
- Super Chill: firma jest partnerem założycielskim i wyłącznym sponsorem Super Chill. Misją organizacji jest pomoc małym dzieciom w rozwijaniu odporności psychicznej poprzez zabawę. W 2023 r.
Raport zrównoważonego rozwoju znajduje się na stronie: Raport Zrównoważonego Rozwoju 2023.