21 stycznia 2025
konkurs CSR Poland Awards

Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

Równowaga między dobrem społecznym a korzyściami dla biznesu jest możliwa i wzajemnie korzystna. Dowodem na to są liczne działania CSR/ESG, realizowane przez firmy i liderów. Przygotowują oni programy dla pracowników i lokalnych społeczności, wspierają ważne projekty charytatywne oraz rozwijają wolontariat pracowniczy. Jesteś jedną z takich organizacji lub osób? Wyślij zgłoszenie do konkursu CSR Poland Awards 2025! 

Konkurs ma na celu uhonorowanie tych, którzy wnoszą znaczący wkład w realizację inicjatyw społecznych w Polsce. Dodatkowo przyczyniają się do zwiększenia świadomości na temat społecznej odpowiedzialności biznesu. Zgłoszenia można przesyłać do 2 lutego 2025 r.

Konkurs będzie towarzyszyć konferencji CSR Poland 2025. Odbędzie się ona 20 i 21 marca 2025 r. w Centrum Konferencyjnym Fabryczna 13 w Krakowie. W pierwszym dniu organizatorzy, czyli Fundacja Poland Business Run, zaplanowali prezentacje i panele dyskusyjne z udziałem ekspertów z branży CSR, ESG, HR i PR, którzy podzielą się m.in. case studies z najciekawszych akcji społecznej odpowiedzialności biznesu. Zwieńczeniem pierwszego dnia będzie gala wręczenia nagród w konkursie CSR Poland Awards 2024. Drugiego dnia przewidziano praktyczne szkolenia i warsztaty. Bilety na wydarzenie dostępne są na stronie www.csrpoland.pl

– Czujemy, że kwestie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności biznesu w kolejnych latach staną się jeszcze bardziej istotne, dlatego kilka lat temu wpadliśmy na pomysł organizacji konferencji oraz konkursu, których celem jest wymiana doświadczeń czy zwrócenie uwagi na najlepsze działania CSR. Głęboko wierzę, że nasze wydarzenie może przybliżyć nas do zmiany świata na lepsze. W dwóch poprzednich edycjach konkursu otrzymaliśmy prawie 500 zgłoszeń, więc bardzo cieszy nas to, że tyle firm i osób chce być częścią tej zmiany i dzielić się swoimi dobrymi praktykami – mówi Agnieszka Pleti, prezeska Fundacji Poland Business Run, organizatorka konferencji CSR Poland i konkursu CSR Poland Awards.

Zasady i kategorie w konkursie

Dwie poprzednie edycje pokazały, jak istotne są rozmowy o CSR w praktyce. Jakie znaczenie ma budowanie społeczności wokół zrównoważonego rozwoju i dawanie przestrzeni do tego, by polski biznes wzajemnie się inspirował, wymieniał najlepszymi praktykami oraz uświadamiał sobie skalę nie tylko realizowanych projektów, ale także tych, które jeszcze ma do zrobienia.

W konkursie CSR Poland Awards 2025 może wziąć udział każda firma i osoba, która w 2024 r. zrealizowała projekt CSR w jednej z kategorii konkursowych. Dwa zgłoszenia z firmy można przesłać bezpłatnie. Każde kolejne zgłoszenie wymaga dodatkowej opłaty administracyjnej w wysokości 500 zł netto. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest dokonanie zgłoszenia konkursowego poprzez wypełnienie elektronicznego formularza dostępnego na stronie www.csrpoland.pl.

Nagrody obejmują 4 główne kategorie:

  • Community engagement – projekty społeczne, które zrealizowała firma na rzecz jej otoczenia zewnętrznego. 
  • Volunteering – projekty społeczne zrealizowane przez firmę przy udziale jej pracowników w roli wolontariuszy. 
  • Employee wellbeing – projekty, które realizowała firma na rzecz swoich własnych pracowników, dbając o ich dobrostan fizyczny, psychologiczny, finansowy, zawodowy i społeczny. 
  • CSR Leader – osoba, która w danej firmie działa jak ambasador projektów społecznych, zachęca innych do aktywności. Także motywuje zespół do działania i sprawia, że firma staje się bardziej otwarta i dostępna. 

Spośród wszystkich zgłoszeń zostanie wybrany i nagrodzony najlepszy projekt z zakresu działalności na rzecz osób z niepełnosprawnościami (Accessibility and inclusivity).

Listę nominowanych poznamy na początku marca 2025 r. Oficjalne ogłoszenie zwycięzców i uroczyste wręczenie nagród odbędą się 20 marca 2025 r. podczas Gali CSR Poland Awards w Krakowie.