Jak organizować w firmie w sposób odpowiedzialny i zrównoważony wydarzenia? Powstał poradnik pomagający dokonać odpowiednich wyborów.
Publikacja „Odpowiedzialne wydarzenia”, przygotowana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Orange Polska, zawiera dobre praktyki, inspiracje i wskazówki związane z organizacją różnego typu wydarzeń zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i ESG.
– W publikacji przedstawiamy propozycje działań umożliwiających przygotowanie i organizację wydarzeń – o różnej skali i różnym charakterze – w sposób zrównoważony i odpowiedzialny. Wskazujemy, na co należy zwrócić uwagę, by ograniczać ich negatywny wpływ na środowisko oraz jak zadbać o to, by organizowane wydarzenia były jak najbardziej inkluzywne pod względem społecznym. Kładziemy w niej także nacisk na budowanie wiedzy, świadomości i poczucia odpowiedzialności wśród dostawców i podwykonawców – mówi Karol Krzyczkowski, starszy menedżer projektów Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Inspirację do przygotowania poradnika adresowanego do szerokiego grona interesariuszy stanowił obowiązujący w Orange wewnętrzny kodeks organizowania odpowiedzialnych wydarzeń.
– Poza dążeniem do dostarczania wyjątkowych wrażeń gościom, angażujemy się w proces zmniejszenia naszego negatywnego oddziaływania na otoczenie i maksymalizowania wpływu pozytywnego. Wspólnie z partnerami, staramy się w pełni zrozumieć nasz wpływ społeczny i środowiskowy i zarządzić nim w sposób odpowiedzialny. Dlatego zainicjowaliśmy projekt odpowiedzialnych wydarzeń. Zwracamy uwagę na kwestie dostępności, bezpieczeństwa uczestników, warunków pracy czy niedyskryminacji obsługi oraz ochrony środowiska naturalnego – mówi Anna Kowalik-Mizgalska, dyrektorka Komunikacji Korporacyjnej i CSR w Orange Polska.
Dobrymi praktykami podzieliły się: Archicom, BNP Paribas, Credit Agricole, ING Bank, Kompania Piwowarska, Orange, Provident i Stena Recycling.