Dwa polskie start-upy podjęły współpracę w zakresie wsparcia klientów w raportowaniu śladu węglowego i dążeniu do neutralności klimatycznej. Plan Be Eco oraz Zonifero wypracują rozwiązania służące do raportowania ESG.
Raportowanie ESG to nie tylko trend wśród dużych korporacji. To przede wszystkim realne wymogi, które od 2026 roku będą obejmowały duże, małe i średnie przedsiębiorstwa notowane na giełdach. Współpraca Zonifero i Plan Be Eco polega na opracowywaniu danych dotyczących śladu węglowego generowanego przez budynek czy pracowników danej firmy.
Startup pomoże zgromadzić nietypowe dane
Zonifero, jako platforma dostarczająca aplikację ułatwiającą elastyczną organizację pracy m.in. w modelu hybrydowym, może gromadzić dane dotyczące zużycia energii w budynku, wykorzystania sal i przestrzeni wspólnych. Także przekazywać zagregowane dane o podróżach pracowników czy ich pracy zdalnej. Z kolei Plan Be Eco przełoży te informacje na efektywną strategię ograniczenia emisji CO2 firmy. Zbliżając ją tym samym do osiągnięcia neutralności klimatycznej.
– Łączą nas nie tylko wspólne wartości, ale także przekonanie, że nasza planeta może być lepszym miejscem do życia. Raportowanie ESG to jeden krok w tym kierunku. Coraz więcej firm będzie zobligowanych do tworzenia strategii w zakresie raportowania niefinansowego. Razem z Plan Be Eco możemy pomóc im zbudować tę strategię, opierając ją o szczegółowe dane – mówi Paweł Prociów CPO w Zonifero.
Według niego realne zapotrzebowanie na dane z raportów ESG będzie znacznie szersze. Takie informacje będą wymagane od kontrahentów i dostawców spółek objętych raportowaniem niefinansowym. Również konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na kwestie społeczno-ekologiczne. Także to, jak dana firma podchodzi do kwestii emisji CO2.
- Naszym celem jest dotarcie z Plan Be Eco do jak największej liczby organizacji, które do tej pory nie uwzględniały liczenia i raportowania śladu węglowego w swojej strategii. Wierzymy, że współpraca z Zonifero pozwoli na podniesienie świadomości firm w tym zakresie. Przekona także przedsiębiorców, że ograniczanie emisji CO2 nie musi być ani skomplikowane, ani kosztowne – mówi Aga Maciejowska, CEO i co-founderkaPlan Be Eco.